پایان نامه طراحي كاتاليست هيدروكراكينگ برشهاي سنگين نفتي

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پایان نامه طراحي كاتاليست هيدروكراكينگ برشهاي سنگين نفتي

327020x150 - پایان نامه طراحي كاتاليست هيدروكراكينگ برشهاي سنگين نفتي
این فایل در قالب ورد وقابل ویرایش در ۹۰ صفحه می باشد . پایان نامه طراحي كاتاليست هيدروكراكينگ برشهاي سنگين نفتي چكيده     با توجه به سنگين شدن منابع نفت كشور , نقش مهم فرآيندهاي شكست , بيش از پيش نمايان مي‌شود يكي از اين فرآيندها هيدروكراكينگ مي‌باشد , كه به علت امتيازات زياد از اهميت بيشتري برخوردار است. اين فرآيند كاتاليستي , حجم انبوهي از كاتاليستهاي مصرفي در پالايشگاهها را به خود اختصاص داده و ميزان مصرف كاتاليست آن در ايران , حدود ۳۵۰ تن در سال مي‌باشد.     دراين پروژه , ساخت كاتاليست اين فرآيند مورد نظر بوده است كه با توجه به جهت گيري فرآيند هيدروكراكينگ در ايران براي توليد فرآورده‌هاي ميان تقطير , نسبت به ساخت كاتاليست بر پايه سيليكاآلوميناي آمورف و با استفاده از فلزات نيكل – موليبدن ,مبادرت شده است.     ساخت پايه سيلكاآلومينا , با روش هم ژل سازي , بر اساس تركيب آلوميناسل و سيليكاسل انجام شد. در جريان ساخت پايه , مشخص شد كه تنظيم پارامترهاي عملياتي نظير pH , تأثير بسزايي بر بافت نهايي پايه دارد. &nbsp …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *